משימה מתוקשבת- האבקה בצמחים



פעילות מתוקשבת באתר האבקה בצמחים ומחזור הרבייה בצמחים.

חלק א-צבעים בצמחים.

1. פתח את הקישורצבעים בצמחים ענו על משימות 1,2,3. בשאלה מספר 1 יש לבחור בכל
התמונות.

2. קראו על פרחים צבעונים. וענו- מה התפקיד של הצבע בפרחים?


חלק ב-האבקה בצמחים


3. האם קיים קשר בין תכונות הפרחים ותכונות המאביק שלהם?

פתחו את הקישורהאבקה בצמחיםוממינו את הצמחים על פי דרך האבקה שלהם.

4.לאחר שהשלמתם את ההדמיה המקשרת בין מבנה הפרח ודרך האבקה.
רשמו נכון/לא נכון בסוף כל משפט.

א. כל הפרחים המואבקים על ידי בעלי חיים הם בצבע אדום. נכון/לא נכון

ב. הפרחים המואבקים על ידי הרוח הם חסרי צוף וריח. נכון/לא נכון

ג. דבורים לא יכולים לראות את הצבע האדם לכן הם לא מאביקים פרחים אדומים. נכון/לא נכון

ד. הפרפרים מאביקים פרחים בכל מיני צבעים. נכון/לא נכון

ה. גרגרי אבקה מחוספסים ודביקים מתאימים לפרחים המואבקים על ידי בעלי חיים. נכון/לא נכון

5הפעילו את האנימציה המתארת את ההבדל בין דרכי ההאבקה השונות.

וענו: א.מהי "האבקה זרה" ? __________________________________________________________
ב.מהי "האבקה עצמית" ?

6.לפניכם תיאורים שונים של מבנה הפרח. סמנו ü בטבלה במקום המתאים:

התיאור

דבורים

חיפושיות

פרפרים

ציפורים

1) פרח גדול בצורת כד עמוק ופתח כניסה רחב

2) לפרח צורת צלחת או קערה, מבנה יציב ורחב, ושפע של גרגרי אבקה מחוספסים ודביקים.

3) לפרח מבנה של כד עמוק וצר ופתח כניסה זעיר

4) מייצרים הרבה גרגרי אבקה מחוספסים, והצוף שלהם נמצא במקום שניתן להגיע אליו בקלות

7.קראו על פרחים ומאביקיםוסמנו בטבלה המסכמת את התכונות המאפיינות פרחים, המואבקים על-ידי המאביקים השונים.

8.מצאו קשרים בין המושגים המופיעיםבמונחון והציגו אותם. העזרו בכלי הוספה "smartart" ונמקו את בחירתכם.

9. לסיכום הנושא האבקה בצמחים ענו על השאלות אני בוחן את עצמי

תלמידים יקרים, את תשובותכם כתבו בקובץ word.
הרשמו לאתר של ביה"ס , בצעו כניסה, ושלחו לי את עבודתכם דרך מערכת ההודעות.

כניסה למערכת