"מבצע אחים"

"מבצע אחים"

ביום ראשון ה- 23.12 היה לנו הכבוד לארח בבית ספרינו בכתה ח'5 את בני גושן.  בני מופיע כדמות ראשית (אמנם בשם אחר) בספר "מבצע אחים" שנכתב ע"י רונית לוינשטיין מלץ.

הספר עוסק במסעם של יהודי אתיופיה לארץ ישראל – מסע קשה ומלא טלטלות, הפתעות ואסונות, שאורגן כמסע חשאי ע"י ה"מוסד הישראלי".

בני שהיה ילד בן 6 ועבר מסע זה, הוא הדמות המרכזית בספר. בביקורו הוא סיפר לתלמידי ח'5, שקראו את הספר במסגרת לימודי הספרות, את סיפור המסע הקשה, על משפחתו הענפה ועל ההרפתקאות הרבות שהיו להם לאורך 1,200 הק"מ שצעדו ברגליים יחפות, דרך בה היו קשיים רבים אך גם רגעים מחויכים. אחר-כך סיפר בני סיפורים על הקליטה בארץ בדרך חביבה והומוריסטית – כיצד התמודדו העולים החדשים עם המודרניזציה הישראלית לאחר שהגיעו מאתיופיה הכפרית ולא ידעו מהו חשמל ומהם מים הזורמים בברזים.

התלמידים ישבו מרותקים לסיפורו של בני, ובסיומו הביעו עניין ושאלו שאלות רבות.

המפגש הספרותי הזה היה קסום. לא בכל יום אנו זוכים להכיר "דמות" מספר שעומדת ומספרת את סיפורה מנקודת ראותה, לאחר שקראנו את הספר שנכתב ע"י סופרת שמתארת את האירועים בדרכה שלה.

תודה לאורית לאה, רכזת הספרות והמורה לספרות של כתה ח'5, אשר אירגנה את המפגש בעזרתו האדיבה של אדיר ברמי, אביו של אוהד ברמי מכתה ח'5, אשר היה מפקדו של בני גושן בצבא והציע לקיים את המפגש המרתק הזה.

כניסה למערכת